Přednášející

Helena Kurzweilová

Cítím se jako průvodkyně světem emocí a potřeb. Fascinuje mě moudrost lidského těla a těší mě ji objevovat. Podobně velké dobrodružství pro mě představuje i naše komunikace a lidské chování vůbec. Obojí je těsně spjaté s naším emocionálním světem, tedy s naším tělem. Na cestu do vnitřní džungle si se sebou beru spolehlivé průvodce, jakými jsou Nenásilná komunikace nebo Focusing.
Jsem kouč, lektor, facilitátor. Mám ráda tanec, pohyb, hory, vzduch a lidskou nenásilnou upřímnost. Sním o světě, v němž mají lidé jasno o své jedinečnosti a jejich cílem je proto spolupráce, ne boj. Tím, co umím, dávám této vizi život.


Alexander Heldenburg

Jmenuji se Alexander Heldenburg a učím se ve Scioškole. Chodím do osmé třídy.
Mám rád filmy, divadlo, hudbu a auta.
Na Scioškole se mi nejvíc líbí, že se pořád mění, a že mám vždy šanci říct, co na ní chci změnit. Také se mi líbí, že pokud na škole chci něco změnit, musím si to sám naplánovat a sám zrealizovat.
Ve škole si vždy můžu vybrat, co se budu učit. Také rád vařím čaje a experimentuji s jídlem.
Založil jsem s přáteli čajovnu „Green Day“, která nabízí různé Zelené čaje z Japonska, Číny, Vietnamu atd., nabízíme pudingy, muffiny a hodně jiných sladkostí ze zeleného čaje. Přizpívám do školního časopisu „Quickwave“, pro který dělám též reklamu a upravuji Web.
Také jsem s jednou skupinou přátel, dělal reportáž pro neziskovou organizaci „Post Bellum“ a na svém prvním projektu ve Scioškole jsem moderoval reportáž s Afghánskými imigranty. Baví mě zapojovat se do školního dění a rád propaguji principy Scioškoly a rád objevuji jiné školy s podobným alternativním způsobem učení. Ve Scioškole jsem už od začátku (od roku 2015) a možná bych chtěl jít na Scio střední školu.


Vladimír Kamba

Jsem táta dvou dětí, a pokouším se být s nimi více parťák, než autoritativní otec z pozice síly. 
Na výchovu dětí jsem nerezignoval – jen používám jiné výchovné nástroje: vlastní vzor, partnerství, dohodu, zodpovědnost a hlídání si svých vlastních hranic místo stavění hranic umělých okolo dětí.
Snažím se překonávat v sobě zažité výchovné vzorce z vlastního dětství. Ne vždy se mi to úplně daří, ale dělám to tak, jak nejlépe dovedu.


Milan Holub

Ve školství pracuji od roku 1987 (letos v létě to bude 31 let). Pedagogické začátky jsou spojeny se základní školou Komenského V Horažďovicích (1987–2004). Jako ředitel školy jsem byl poprvé jmenován v roce 1995. Jsem zakladatel a první předseda „Okresní rady Asociace školních sportovních klubů Klatovy“. V roce 2005 jsme se přestěhovali s rodinou do Prahy.

Od roku 2009 jsem ředitelem nejprve FZŠ Barrandov II a od roku 2013 FZŠ a MŠ Barrandov II při PedF UK.

Škola patří mezi největší v Praze (cca 1130 dětí a žáků v 61 třídách a odděleních).

Snažím se, v rámci možností, posouvat školu k lepší budoucnosti. Zatím jsem pořád optimistou.